De dag die geen succes was.. - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Sabine - WaarBenJij.nu De dag die geen succes was.. - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Sabine - WaarBenJij.nu

De dag die geen succes was..

Blijf op de hoogte en volg Sabine

11 Mei 2013 | Nicaragua, Granada

Nicaragua 2.0.. Minder indrukken en dus ook minder te melden..
Wéér vroeg op en naar het meer gereden. Daar in twee bootjes gestapt.. Van tevoren al bedacht wie we bij ons in de boot wilden, maar Pieter snapt het spelletje nog niet helemaal. Staat ie weer ergens te dromen en dan zit Kelly ineens weer bij ons in de boot.. Pff.. Dan maar een oneerlijke verdeling en Pieter toch snel de boot in gesmokkeld.
Sommige van de groep beginnen wel een beetje in mijn irritatiezone te geraken.. Kelly, Anne-Lotte, Ilse en Maarten.. De eerste 3 allemaal een theatrale persoonlijkheidsstoornis en Maarten... Tja.. Heb er nagenoeg nog geen woord mee gesproken, maar dat kan ik ook echt niet.. Sjeesus.. Hij wil alles constant met de hele groep doen.. Sticker
Dan heb je nog Jeske en frank. Jeske zegt nog steeds geen woord, maar kan dus ook niet irritant zijn.. En Jolanda en Maarten zijn nog steeds lief.. Maar zó saai..
Het is dus de kunst om alles zo te plannen dat we met Sander en Cora zitten.. Of iig met z'n vieren.
In de boot wildlife gespot.. Vogels vooral. Typisch Nicaraguaanse vogels, ijsvogels en witte reigers. Witte reigers zijn een stuk minder erg dan die grijze van ons. Die haat ik..
Ergens op een eiland nog een paar aapjes gezien. Erg leuk, maar wel een beetje met voorbedachte rade.. Privé eilandje, 50 vierkante meter en daar zitten dan een setje apen. Niet helemaal wildlife dunkt me.. Maar goed, het mag de pret niet drukken..
Na de boottocht stonden dan paarden op het programma.
Wat een aanfluiting.. Whahaha.. Met 5 man in een koets en dan opzichtig door town gereden worden terug naar het hotel, maar dan met city tour erbij..
Een wuiven dan maar.. We zaten voor aap..! En het stonk.. Heb me een ongeluk gelachen. Die Pieter vind ik zó grappig..!

Nica is niet echt een 'mooi' land. Het is arm, op veel plaatsen een bende en down town lopen veel lijmsnuivers (groot en klein) en bedelaars. Kinderen (ook van die velponpeople) die van een rietstengel een krekel vouwen (nerd, misschien ook iets voor jou met je origamifetisj) en zielig aan je arm sjorren of je dat wil kopen..
Ook van die graatmagere honden, waar vermoedelijk nog een betere opvangprogramma voor loopt als voor die kinderen.. Allebei krijg je niet weg ge-kssst.
Nica is verder echt wel goedkoop. Vandaag maar eens slenteren..

Maar goed, met 5 man in een koets belanden waarvan wij vier bij elkaar willen is ook nog een kunst.
Prisco is verder nog de enige loner en die werd al in een ander koetsje uitgenodigd. De volgende vijf werden weggestuurd, maar Maarten wilde niet omdat hij op poezenkontje wilde wachten.. Die arme Pieter wilde zich alweer opofferen. Ik vind dat wij niet altijd als opvulling voor de setjes hoeven dienen, omdat die altijd samen willen. Poezenkontje had de pech dat zij als laatste in de rij stond voor het toilet.. Gna..

Bij het hotel aangekomen hadden wij al bedacht dat we naar het meer zouden gaan.. Bal mee, onderweg een broodje halen en dan lekker in de zon liggen. Sander en Cora mee en dan klaar.
Nick is dan ook nog te sociaal en staat ons plan te verkondigen. Moeten we wéér met z'n allen.. Heb ik helemaal geen zin in. Wil niet alles onder tijdsdruk doen en hoef niet alles met 15. Duurt zo lang!
Eindstand zit bijna iedereen op ons te wachten. Onderweg heeft Ilse dan nog een paniekmomentje als José er niet is en we niet hetzelfde plan hebben.. 'Wat moeten we dan doen'
Euh.. Wij gaan een broodje to go halen, jullie gaan zitten lunchen en als het zo belangrijk voor je is dan zoek je ons maar op hij het meer..
Wij door die hitte naar het meer. Hoofdstraat uit en daar is het. Bloedeind lopen, stikheet en daar aangekomen geen plek om aan het meer te zitten. Jetty zag drie kilometer naar rechts wel ergens mensen in het meer zwemmen.. Lopen we daar wel ff heen.. Kun je vast zitten. Sjok sjok.. Moesten we uiteindelijk het centra toerismo in. Daar entreegeld moeten betalen. 5 cordoba's.. Das 0,20 dollarcent.. Toen had er al een belletje moeten gaan rinkelen...
Maar ja, voor een mojito betaal je ook één dollar dus ik zag het, dacht ik, wel enigszins in perspectief.
My god wat een ellende..! Warm, stof, stenen, vuil, vies, plastic, paardenpoep en plukje zwart zand om op te zitten.
Het meer stonk en er zat vast blauwalg in..
Eerst maar even op een bankje in de schaduw ons broodje opeten dan maar.. Te midden van de strontvliegen, muggen, wespen en té dunne honden..
Een paars hoofd had ik van interne hitte die er niet uit kwam. Maar we hadden zó geen zin om terug te lopen.. Haha.. Kreeg er gewoon de slappe lach van..
Toch uiteindelijk teruggelopen..
Geen succes was het.. :-)
Die zwemmers van Jetty waren denk ik gewoon van die lijmsnuivers die in het meer even rustig zaten te poepen.. Denk dat die pritstiften poepen.. :-) <-- vind het zelf zo'n goeie grap..!!!
Gelijk door naar het zwembad gelopen om daar, finally, af te koelen..
Terug naar de kamer en dan is er regen........
Serieuze regen en het lijkt zelfs iets af te koelen. Voor even dan...
Tegen de tijd dat we 'gezellig met z'n allen' gaan eten is het weer droog.
Dan gaat het mis... Met de tafelindeling.. Het is geen goeie dag. Eigenlijk is het de schuld van Maarten die bij de opties van José heel hard voor 'one big table' koos. Ik koos nog voor 'small tables', maar dat was tegen dovemansoren..
Jetty aan de ene kant tussen jeske en saaie Maarten.. Pijnlijke dood..
Pieter is het midden naast Ilse en Kelly (die hij wel kan schieten..) ik had Sander, Nick en ik hadden nog de mazzel bij elkaar te zitten. Hoewel vooral Nick en ik dat ervaren. Sander is een goedzak en is samen met Cora de verbindende factor met de anderen..
Na het eten de rest weg kunne krijgen om een ijsje te halen en zijn wij nog even blijven zitten..
Sander kwam braaf vertellen dat de rest weer in Kelly's bar zat. Toch ook maar daarheen gegaan..
Besloten om vandaag vrij te nemen..
Ook nog zoiets, zijn wij in eerste instantie de enigen die vandaag niet mee gaan naar een vulkaan, eindstand gaat er haast niemand meer. Willen ze weer met z'n allen wat doen... Neeeee! Wij willen gewoon een dagje geen wekker, beetje lezen, zwembad, door Granada slenteren als we zin hebben. Geen afspraken. Moeilijk te verteren voor een aantal.. Jetty was zo sociaal om met Maarten te praten in de bar en kwam terug met de info dat hij alles graag met heel de groep wil doen.. Hoe dan.. Als je niet eens met iedereen praat. Rare man..
De dag was geen succes, maar eindigde gezellig.. Met Pieter moet ik steeds zo hard lachen.. Jammer dat er nu geen karaoke was.. Vorige x zong hij dancing queen.. Hij is overtuigd homo.
Nu keken we naar mannen en dansten we.. En probeerde hij een plaatje van Anita Meyer aan te vragen......

• 11 Mei 2013 - 18:20

Nerd:

Jouw prittstiften-grap heb ik zóóó hard om gelachen!! We houden hem er in. Ik ga een prittstift vouwen. X

• 11 Mei 2013 - 18:23

Ron:

He tante pritstift,

Het is hier nu zaterdagavond, en we komen net thuis van 2 dagen in Ermelo. Daarheen geweest met Rini en Margreet. Lekker in een hotel en overdag op pad geweest. Eerst op donderdag/hemelvaartdag elkaar verzameld en naar Paleis het Loo in Apeldoorn geweest. We waren daar alleen niet de eniogen....dus loeidruk. Wel een leuke expositie van kunstwerken over Bea gezien. Er was ook een expositie met allerleid artikelen (dé mantel van de Koning of De jurk van de Koningin) verderop on het Paleis. Wachttijd........serieus 2 uur of meer.
    We moeten dus door het leven zonder de aanblik van mantel en jurk. Zal; wel gaan lukken de komnede 33 jaar. Op vrijdag zijn we lekker (na een srtevig ontbijt) naar Amersfoort City geweest. Jawel....ons Mam nieuwe schoenen en ons pap een flesje Aftershave balsem. (haha)
    Vandaag afgesloten met een bezoek aan een kwekerij in Ede voor nog een aantal tuinplanten. Wij waren er van 12 tot 14 en jazeker......volop regen. Nu schijnt weer af en toe de zon.

We lezen dat jij ook een mooiereis maakt, met allerleid verschillende indrukken. Zowel Costa Rica als Nicaragua lijken op landen met elk een apate sfeer. De eerste dagen stonden vooral in het teken van de Natuur, terwijl nu in Nicaragua het meer kans biedt op Cultuur. Ik zou zeggen..gebruik die kans om ook lekker iets van Granada op te snuiven. Misschien als je 's ochtend iets vroeger op pad gaat valt het met de stof en de warmte nog wel mee. Misschiek ook wel niet...
    En misschien zijn er reisgenoten die dan nog op 1 oor liggen of zoiets.
    Volgens de reisbeschrijving is Granada een oude koloniale stad. Dit moet toch ook volop kansen bieden op een bezoek aan zo'n koloniaal cafe met inderdaad die zwoele muziek en rokerige atmosfeer. of daar ook prinsen witte paarden naar binnen mogen is niet met volstrekte zekerheid te zeggen.
    Maar als je er niet geweest bent, kun jer er niet over meepraten, dus......

Veel plezier en een dikke kus van ons,
    Smaps

• 11 Mei 2013 - 21:49

Kees:

Raak af en toe toch fff de draad kwijt in je verhalen lijn. Lijn snuiven poep stof en kl....zooi. begrijp ik nog. Maar wie is toch dat poezenkontje???

Wordt toch tijd dat er misschien wat alcohol gaat vloeien komen ze misschien uit hun schulp. niet lezen gulp maar schulp. Kan verrassend werken.

Wel gidie up go girl.

Groetjes en have fun.

• 12 Mei 2013 - 01:24

Sabine :

@ Smaps: Ben wel van plan om een sigaar te roken en bij te dragen aan de rokerigheid.. Gewoon omdat het kan..
    Verder is Granada echt té warm.. Zelfgemaakte shirt met doodshoofd huilde ervan.. Dat zag er dan wel weer hip uit.. Lekker weekendje hebben jullie dus..
    Lientje.. Heb je nou wéér nieuwe schoenen..?? Onverzadigbaar ben je toch ook..
    Ik kan nog geen havaianas vinden helaas.. Misschien nog in Panama.. Anders neem ik wellicht nog een paar ipanemas.. Zijn hier en daar ook maar 4 dollar ofzo.. Kun je niet voor zonder zitten.. :-)

@ Kees; poezenkontje is Jolanda.. Die heeft een mond als een samengetrokken poezenkontje.. Zal vanavond wel eens proberen of ik een paar stiekeme foto's kan maken.. :-)

• 12 Mei 2013 - 14:27

Oma Gre:

Hoy Sabine
    Even kijken of het lukt om wat van me te laten horen. Zo te horen heb je het wel leuk he.
    Ik kon het niet goed krijgen,maar nu is het goed gegaan en heb
    ik de verslagen gelezen. Zo te horen hebben jullie het wel lekker warm he
    Je hebt wel mensen waar je mee kan lachen he, dus dat is gelukkig goed gegaan.
    geniet maar veel en je hoor wel weer wat van me. veel liefs en dikke kus
    Oma gre

• 13 Mei 2013 - 17:00

Julia:

Wat kunnen wij toch heerlijk om jou lachen.... Veel plezier lieverd.

• 13 Mei 2013 - 17:51

Amy:

Heerlijk verhaal!!!
    En je zit dus echt in een groepsreis hahaha... Misschien kan je de definitie een keer opnieuw uitleggen;-)
    Gelukkig heb je wel je homies!
    Hier alles goed.. Als je terug komt kunnen we in de tuin chillen:-) Moet jij wel ff die hitte meenemen hoor!
    Geniet nog heerlijk!!!!
    Kusje