The attack of mother nature.. - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Sabine - WaarBenJij.nu The attack of mother nature.. - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Sabine - WaarBenJij.nu

The attack of mother nature..

Blijf op de hoogte en volg Sabine

18 Mei 2013 | Costa Rica, Quepos


Na de succesvolle dinershow weer tijd om de toren in te pakken om vroeg te vertrekken. Again. Nu richting Manuel Antonio.. We zitten dan weliswaar in Quepos, maar dat mag de pret niet drukken.
Onderweg gestopt voor een krokodillentour. Die krokodillen leken me wel ok, maar ik wilde vooral die tour doen om door de mangrove te varen.
Wat een aanfluiting die tour...! Mijn god. De gids waar José altijd mee gaat en zaken mee doet bleek in het ziekenhuis te liggen. Degene die hem verving was net iets te dik, net iets te weinig grappig en had helaas weinig kaas gegeten van het spotten der wildlife. Pas als hij 6 camera's gericht zag op een punt was het; oooh people, look at the right.. There is a beautiful white bird.. Dank u prop..!
De krokodillen waren meer een dierentuinshow.. Er was een kippetje (geslacht) meegenomen. Ik had natuurlijk verwacht dat 20 krokodillen op een strand lagen en zouden vechten om een stukje kip..
Don't keep your hopes up poes..!
Het was meer dat Oscar de boatdriver op zijn blote kakkies een stukje kip in het water sloeg, meneer Krok z'n bek open moest trekken om aub een stukje kip te happen..
De mangrove lag droog en daar konden we niet in, we zaten vast met de boot (Die we overigens deelden met een dot Amerikanen.. Geen privetour is in de basis al wennen) en ik zat precies voor de motor waardoor een constante toevoer van decibels mij hoofdpijn bezorgde..
Nou goed.. We kunnen niet altijd mazzel hebben.

Toen ook nog eens geluncht bij een prutrestaurant..
Daarna nog twee uur in de bus naar Quepos. Lekker een beetje liggen dutten terwijl de regen langzaam op het dak van de bus kletterde..
We zitten in een hotel wat eigendom is van een Duitser. De kamers zijn wederom basis, maar prima. Uiteindelijk hier blijven eten. Hobbykok Heinrich kookte heerlijke spaghetti met tomaat en basilicum. Goed voor de buik, die nog steeds onrustig is.

Vandaag dan Manuel Antonio. Weer met een rugzak vol op pad.. met water, camera, lens, zonnebrand, zonnebril, deet, kauwgom, extra deet, extra zonnebrand, bal aan aan de tas op weg. Van alles dus.. weer..
Wandeling door het nationaal park in de richting van het strand. Niet zo vreselijk veel wildlife gezien onderweg. Wel krabben met alleen rode voeten, kleine beestjes en een aantal vogels.. Maar nog steeds geen toekan en ook geen luiaard. Zaten er kennelijk wel een paar, maar zo goed verstopt dat ik er niets van kon maken.
Zag wel ineens een vogels op een tak.. Heel goed gecamoufleerd. Hoor mezelf nog tegen Jetty zeggen; ik heb een vogel gespot die je haast niet ziet, maar het zal wel nix zijn.
Toch een foto gemaakt.. Voor de oefening. Nog even aan José vragen wat voor vogel het is.. Hahaha.. Eerst geloofde hij me al niet.. ' you are always joking' (dat kwam misschien mede door het grapje met de tjilp app. José heeft op zijn telefoon de geluiden die de vogels van Costa Rica maken. Ik heb die van de Nederlandse vogels.. Jose lokt soms op die manier vogels of probeert contact te maken. Toen we de eekhoornkoekoek spotte leek het mij natuurlijk hilarisch om even een nl koekoek te laten klinken.. Het duurde even voordat hij het door had en hij keek een tijdje bedenkelijk.. Zonder uiteraard te zeggen dat ie een vogel hoorde die hij niet kende.. Hihi)
Maar goed, bijna kreeg ik de verrekijker van José totdat ie door had dat het geen grap was. Zeldzame valk had ik gespot..(in ieder geval in Costa Rica) Hahaha. Binnen no time waarschuwde José de andere gidsen die daar rondliepen en stonden ze allemaal aan hun groep te vertellen dat ze zo'n geluk hadden..
Hahaha. Birdwatcher me..!
Uiteindelijk op het strand gekomen. Prachtig echt.. @san; zeker where forrest meets the ocean..!
Nog snel een setje white face monkeys gespot en dan lekker ff de zee in. Lijkt erop dat het gaat regen..
Eigenlijk geen zon en dat vind ik dan toch jammer als je eindelijk een dagje op het strand kunt liggen. Maar.. De pacific ocean is heerlijk..! En zonder zon kun je klaarblijkelijk ik Costa Rica ook makkelijk verbranden.. Zelfs mét smeer..! Voetbal mee was ook een succes.. Kon Pieter lekker opzichtig een bal naar een clubje Hollister beach boys schoppen.. Je kan echt niet voetballen he, pietertje..!
We waren al gewaarschuwd voor racoons die graag in tassen snuffelen op de beach..
Echt koddig als ze zo aan komen struinen.. Toch minder als ze je (jetty's) zonnebrandtube lek bijten.. Maar ik moest er zo om lachen.. Beetje over je handdoek keuvelen..
Wel een racoonwatch ingesteld, want niets is veilig.. Dacht dat ze alleen eten zochten, maar zag er hier en daar ook met een slipje rennen.. Haha..
Tweede racoon attack was net zo grappig.. Vond ik eerst.. Totdat ik op mijn knietjes een foto van meneer zat te maken en er ineens een achter me liep en zo in mijn voet hapte..
Gelukkig niet hard, dus niets open.. Hij vond me vast een lekker hapje.. Dr. Lee galmde meteen weer in mijn hoofd met z'n rabiës en sterfte.. (Jetty had trouwens wel een knappe dokter.. Oneerlijk)
Toch leek het een beetje de attack of mother nature.. Eerst gebeten door een racoon, daarna snoeihard onderuit gemaaid door een golf met allure.. Tot twee x toe, met een zere kadet als resultaat, een broekje vol zand (zo'n dikke plups onder je gat.. Heel charmant), bikini in de war, blote boobies haar in de-out-of-bed look, zout in mijn mond en water in mijn ogen.. Uitpuffen op m'n handdoek dan maar. Zit er pal voor mijn handdoek een leguaan net opzichtig zijn keutel achter te laten.. Precies ervoor..! Gewoon om te laten dien dat hij wel een keutel draait en ik nog niet. Yak.. Loopt ie ook nog parmantig over m'n handdoek weg en zit midden op nog even vervaarlijk stil.. Poep verbergen onder een hoop zand en markeren met een stok dan maar.. Moedertje natuur is nog niet klaar met me.. Dan moet een mini krabbetje mij nog bijten, heb ik een lel van een jeukende bult/schijf op mijn been, bloed mijn vinger om onverklaarbare reden en ben ik verbrand zonder dat ik de zon heb gezien, buik is nog steeds van streek, heb darmkrampen en ben terug gevallen naar de waterfase ... Waarom...! Ik ben zo goed voor haar.. Voor moedertje natuur..

Halverwege de middag dan lekker terug naar het hotel.. Vlak voordat we de bus in stappen dan eindelijk.. Twee toekans zie ik in de boom.. Een setje.. Zo leuk!!
Goeie foto ook gemaakt door een lesje spot(licht)meting. Hopla, zo tegen het licht in.. Nu nog de luiaard.. Oh, en een paar kikkertjes
Terwijl we in de public bus terug gaan naar het hotel begint het te regenen.. Goeie timing.. Thuis nog lekker in de regen in et zwembad gedoken en eindelijk ff rust. Nick wil ook maar alles plannen en denkt steeds tijden af te kunnen spreken. Nick, ga gewoon lunchen. Ik ga eerst een duik nemen en dan zie ik wel wat ik doe. Sla de lunch wel over ofzo.. Heb nog Bananen.. Ja maar.. Hoe.. Wanneer.. Waarom..
Neeeee! Doe je ding! Dan doe ik de mijne.. Met Jetty dan.. Want die heeft hetzelfde.
Het was een topdag!

  • 18 Mei 2013 - 15:00

    Nerd:

    Heel toffe foto's!! X

  • 19 Mei 2013 - 10:43

    Kees:

    Oh Sabine eindelijk je foto van die love birds. Moet zeggen het is er een voor een natuuralbum. Prachtig lijkt het me daar. Zo te lezen heb je het prima naar je zin. De natuur pakt je stevig aan maar je moet maar denken die zijn gewoon jaloers op jou. Blijf smeren en ondanks die kroko's nog geen foto er van gezien. Pas op dat je niet voor die kaken gaat hangen he.

    Groetjes Kees.

  • 20 Mei 2013 - 12:50

    Roland:

    He Sabine, wat een leuke site en wat een leuke reisverslagen maak je (Roeping gemist???haha). Heb er nu pas twee gelezen, (weet het ook nog maar net) maar ga ze allemaal lezen. Je bent schrijvend al net zo grappig als in het echt. Nou geniet er nog van, ik hoop dast alles naar wens is en nog een prettige vakantie verder. gr roland

  • 20 Mei 2013 - 14:50

    Erna:

    En ook ik hoorde pas vandaag van je blog. Ik ben meteen gaan lezen. Wat een geweldig leuk reisverslag!
    Hoe is het met je buik? Kan er alweer wat vast voedsel in? Gelukkig kun je het met een aantal mensen goed vinden, (volgens mij is Pieter favoriet!) maar stiekem ook wel lekker dat er een paar bij zitten waar je commentaar op kunt leveren. Geniet lekker verder en de rest van de foto's zien we later wel.
    groetjes Erna. PS: die afritsbroek staat je goed! (-:

  • 23 Mei 2013 - 13:44

    Meryl:

    Hoi sabientje,

    Ik hoorde gister pas van je blog super cool ben druk ah lezen . Vlgs mij kom je bijna thuis.
    Geniet er nog ff van dan zie ik je vlgd week.
    Grmeryl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Quepos

Sabine

Actief sinds 15 April 2013
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 11997

Voorgaande reizen:

09 Februari 2020 - 28 Februari 2020

We dansen de tango

14 Februari 2017 - 05 Maart 2017

Brasiiiiil... la la la la la lalala

15 April 2016 - 10 Mei 2016

Sushi & Surfing

06 Mei 2015 - 27 Mei 2015

Usa Hoezee

16 Mei 2014 - 28 Mei 2014

Arie op Safari

05 Mei 2013 - 26 Mei 2013

Alleen met een groep

Landen bezocht: