Damp en dans - Reisverslag uit Guacimal, Costa Rica van Sabine - WaarBenJij.nu Damp en dans - Reisverslag uit Guacimal, Costa Rica van Sabine - WaarBenJij.nu

Damp en dans

Blijf op de hoogte en volg Sabine

09 Mei 2013 | Costa Rica, Guacimal

Vandaag dus vroeg op om om 7 uur bij het ontbijt aan te schuiven.. Ze hebben naast rijst en bonen tot nu toe gelukkig ook voedsel wat ik liever zie in de ochtend.
Toast en roerei gaat et altijd wel in.. Lekker met een paar stukken verse ananas.

Voor achten al in de bus voor de canopy tour en de skywalk over de hanging bridges. De reden dat we zo vroeg gaan is omdat het daar over er algemeen regent en je in de ochtend het meeste kans hebt dat het droog is. Nu hebben wij nog helemaal niet gemerkt dat we in het begin van het regenseizoen zitten, maar je weet het nooit. Vroeg op pad met weer stralend weer. Eerst in veel te strakke tuigjes gehesen met een net niet helmpje.. Vervolgens via verschillende platforms en kabels door het woud.. Sommige lekker lang met prachtig uitzicht en andere wat korter. Tussendoor dan de tarzanswing. Niet zo spectaculair als gedacht.. Of gehoopt, maar toch even leuk. De laatste afdaling was wel fantastisch.. Een kilometer en hoog.. Dus hard en prachtig uitzicht over de boomtoppen..

Daarna even wat gedronken en vervolgens wandeltocht door het woud over hangbruggen.. Fantastisch uitzicht.. De panoramafoto's zien er op mijn camera geweldig uit..
De internetverbinding is niet zo best dus ik krijg de foto's op het moment niet van mijn camera naar telefoon.

Morgen vertrekken we om 6 uur..! Weer een vroeger is dat ja...
Gelukkig ontbijten we onderweg.. Scheelt vast tijd.. Dan gaan we voor 8 uur de bus in om naar Nicaragua te gaan..
8 uur is als alles voorspoedig gaat. Kennelijk kan het ook nog wel eens een tijd duren bij de grens. José heeft daar eens 5 uur staan wachten. Hij onderhoudt wel warme contacten met iemand in de hoop dat het wat voorspoediger gaat..
We zullen zien.. In ieder geval wel eindelijk ff de tijd om een boek te lezen en muziek te luisteren..
Hoewel dat lezen er steeds bij inschiet omdat ik steeds naar buiten staar..
Maar het vraagt dus wel weer het inpakken van de tas.. Het wordt langzaamaan al steeds een beetje rommeliger..:-)

Na de bostrip geluncht en daarna naar een verderop gelegen hotel om daar een duik in het zwembad te nemen.. Nou ja.. Duik.. Nou ja... Zwembad.. Het had van beiden iets weg.
Het koelde in ieder geval lekker even af. Tijdje in het late middagzonnetje gezeten en daarna terug naar 'huis'.
Ondanks dat we tot nu toe maar steeds ergens twee dagen hebben gezeten, voelt het wel als thuis..
Snel ff gedoucht en daarna weer de bus in om te eten. We waren al snel met Sander en Cora een bar ingedoken en uiteindelijk kwam de rest ook weer.. Ach ja.. Soort van hoe meer zielen hoe meer vreugd. Maar dan anders..
Pieter heeft zijn nichterigheid twee dagen weten te onderdrukken (vandaag dat ie wellicht zo onzeker leek) maar nu hij 'uit de kast' is, is ie los. Lach me dood..
Zelf nog gedanst vanavond.. Jammer dat shoestring zo ongeveer de enigen waren. Daar gaat mijn illusie van passie en damp. Misschien in Nicaragua
Nu het klusje van de tas en dan even slapen..
Kijken hoe de verbindingen in Nicaragua zijn..

• 09 Mei 2013 - 10:01

Kompaan:

Kompaan!

Fier ben ik op jou.
    Nu de brulaap voorgoed uit de kont is gekomen en je met al deze verloren en gevonden zielen, en als een ware clown en dame, de reis geniet.
    Een knisperende witte, lekker hangend in het glas, drink ik vanavond op jou.

Geniet Kompaan.

p.s. Las ik nou dat jij sprak over muzieksmaak?..... Briljant.

• 09 Mei 2013 - 21:07

Kees:

Hallo daar, Leuk om te lezen dat je het goed kan vinden met elkander. Vond de foto van jullie drie met de helm op prachtig. Denk dat je aan het eind van de rit niet zo kieskeurig meer zal worden in wat je draagt. Hahahaha. Heb net de nachten gehad. Dus vandaar evne niet gereageerd. Even een nieuwtje. Carlos is opnieuw vader geworden van Noel. Kind ligt nog met een infectie in het ziekenhuis. Gaat goed.

Ik lees ook dat je we erg vroeg moet op staan en dat voor een vakantie. Alles went en je ziet weer eens wat anders. Veel plezier daar geniet er van.
    Greets

Kees.