Rambo - Reisverslag uit Guacimal, Costa Rica van Sabine - WaarBenJij.nu Rambo - Reisverslag uit Guacimal, Costa Rica van Sabine - WaarBenJij.nu

Rambo

Blijf op de hoogte en volg Sabine

08 Mei 2013 | Costa Rica, Guacimal

Avondwandeling met Marvin als gids.. Bijnaam: rambo.. Heel bijzondere man.. Hoewel Peter R. Latino de Vries beter bij hem had gepast.. Maar ja, die kennen ze hier natuurlijk niet.. Kregen een beetje de indruk dat hij er niet heel veel zin in had. Dat geleuter over die kleine prut insectjes.. Ook part of nature natuurlijk, maar eerlijk is eerlijk.. Niet helemaal de reden dat ik daar ben.
Beter zouden we niet praten. Oké die snap ik... maar hoe kan het dan dat je als gids staat te schreeuwen.. Haha..
En dan dat we in in de natuurlijke habitat van de beesten zijn, niet moeten flitsen met het maken van foto's and so on.. Allemaal heel logisch.. Maar waarom je dan perse met een stokje in het holletje van de tarantula zit te peuren om hem eruit te krijgen (no, he won't come out.. He is shy) met een maglite op zijn snufferd!! Of een prachtvlinder grijpen om te laten zien hoe mooi die is.. Toch een beetje gek.
Terwijl wij een beetje stonden te wachten, al een minuut of vijf, zag Nick ineens nog een holletje.. Een meter naast ons. Hatsiekidee nog een tarantula.. Heb er wel een foto van, maar die is niet fantastisch.we zitten nu in een lodge waar we op de kamer geen internet hebben, maar alleen in de bar of bij de receptie. Kan nu dus ff geen foto's van mijn camera naar tel mailen om die te uploaden. Hier blijven we twee nachten.
Maar goed, de avondwandeling..
José, onze vaste gids, weet veel de natuur en is zelf ook constant op zoek naar beesten. Zijn zoektocht leek wat gestrucureerder dan die van rambo. Dus maar een beetj bij hem in de buurt gebleven ook. Begrepen van José dat er door een andere gids een luiaard was gezien, maar dat rambo een slapende toekan wilde laten zien en dan later wellicht de luiaard nog op zou zoeken. Toekan gevonden. Beauty hoor..! Maar wel wat ver weg.
Uiteindelijk liep ik achter rambo die er ineens de sokken in kreeg.. Nick en ik zijn gauw achter hem aangerend en hadden nog prachtig zicht op een moeder luiaard die met haar kleintje in de boomtoppen verdween. De rest heeft er nog maar een klein glimpje van opgevangen.. Gna gna..
Toen leek rambo toch ook vooral opgewonden met zijn oohhh en aahhh. Ineens was ie weer weg.. Zou er een stekelvarken gesignaleerd zijn. Snel weer achter de beste man aan.. Dat was eigenlijk bij het begin en eindpunt van de tour.. Meerdere groepen en gidsen die daar een beetje druk deden.. In bomen schenen en rondliepen.. Ik moest daar heel hard om lachen.. Wat zoeken ze nou..? Alsof een stekelvarken in de boom zit.. Whahaha
Wel dus.. Wat een koddig beest zeg.. Mexicaans harige huppeldepup stekelvarken.. Met groene stekels.
Daarna met z'n allen gegeten.. Ben blij dat Nick, Jetty en Pieter er ook zijn.. De rest is wel wat bijzonder.. Ik denk dat ik jeske nog niet hardop heb horen praten.. Soms zie ik wel dat ze wat tegen haar liefje frank zegt maar that's it.. Ze is al een keer, als een vrouw van 80, van tafel gevoerd omdat ze ineen heel erg last kreeg van evenwichtsstoornis.. (Of alcohol) en verder zijn ze eigenlijk altijd samen.. En dat mag off course, maar ze ziet er niet uit of ze het naar haar zin heeft en zich op haar gemak voelt met/in een groep.
Vroeg vanochtend aan haar of ze weer wat opgeknapt was, maar ze keek als een bang hert.. En deed een stapje achteruit. Kan ook dat ze gewoon wat nederig is..
Frank probeert juist wel wat contact met ons te maken en aan te haken met gesprekken. Hij lijkt op een zwarte piet uit de club van Sinterklaas.. Weet alleen nog niet hoe die heet, maar dat komt nog wel..

Maar opbrengst van nightwalk wel een slapende toekans .. Twee witte tarantula's, grote meneer en mevrouw wandelende tak.. (die hebben seks gedurende 72 dagen) luiaard met baby, stekelvarken, grote vlinders, klein kikkertje en hagedisjes

Ik ben nog door geen mug geprikt, we hebben nog geen regen gehad en ben ook niet verbrand mam..

  • 08 Mei 2013 - 18:37

    Nerd:

    Hahaha het enige wat van deze avondwandeling bij mij zou blijven hangen is het seksleven van de wandelende tak hahaha!! X

  • 08 Mei 2013 - 18:44

    Lien:

    Ha wandelaar in de avond!
    Jij maakt het mee daar is het niet? Boeiend gezelschap, karakteristieke gids en tja die groepsprocessen daar kun je een hele studie van maken en daar ben je verrekte goed in. Je bent en blijft een speurneus hè, lekker wroeten?! Ik ben trouwens wel razend benieuwd hoe een mond als een samengeknepen poezenpoepertje eruit ziet!!
    Goed te horen lieve kind dat die Rambo je in ieder geval niet door de tijgermuggen jaagt, dat dan weer wel!
    Overigens moet ik vermelden dat ik de berichtgeving uwerzijds zeer waardeer en ik zal mij er dan ook niet van afmaken door alleen maar het nieuws van jou tot mij te nemen maar ook een beetje respons te geven. Voor jou ook leuk natuurlijk, een beetje onzin van deze zijde.
    Ben anders donders blij dat ik geen wandelende tak ben........al lijk ik er op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Guacimal

Sabine

Actief sinds 15 April 2013
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 11990

Voorgaande reizen:

09 Februari 2020 - 28 Februari 2020

We dansen de tango

14 Februari 2017 - 05 Maart 2017

Brasiiiiil... la la la la la lalala

15 April 2016 - 10 Mei 2016

Sushi & Surfing

06 Mei 2015 - 27 Mei 2015

Usa Hoezee

16 Mei 2014 - 28 Mei 2014

Arie op Safari

05 Mei 2013 - 26 Mei 2013

Alleen met een groep

Landen bezocht: