Monteverde - Reisverslag uit Guacimal, Costa Rica van Sabine - WaarBenJij.nu Monteverde - Reisverslag uit Guacimal, Costa Rica van Sabine - WaarBenJij.nu

Monteverde

Blijf op de hoogte en volg Sabine

08 Mei 2013 | Costa Rica, Guacimal

Ik had eigenlijk een beetje gelogen in mijn vorige blog.. Ga helemaal nog niet naar Nicaragua.. Eerst naar Monteverde om in het nevelwoud over hangbruggen te lopen en met een zipline door de bossen te zwieren.
Daarna is pas Nicaragua aan de beurt..

Naar Monteverde betekend wel verplaatsten.. Als we in een streep doorrijden is dat 4 uur, maar we doen het anders.. Onderweg stoppen we hier en daar om een beetje rond te kijken.
Maar goed om 8 uur klaar voor vertrek. Tis net vakantie. Of in ieder geval schoolreis. Hoewel iedereen een 'vaste' plek heeft in de bus ligt dat kennelijk anders als de achterkant van de bus vol ligt met koffers en tassen. Dan zit iedereen ineens vooraan. Behalve Nick, Jettie en ik..
Het schreeuwt krantenkoppen '3 Nederlanders omgekomen bij een busongeval in Costa Ria'. Het enige is dat er dan hard geremd zal moeten worden. Nou kan iedere bus hard remmen, maar die van ons heeft al moeite om een berg op te komen.. Zo veel moeite dat we op bergwegen door vrachtwagens worden ingehaald.. Hilarisch. Dus veel vaart hebben we over het algemeen niet. En als we bukken raken de tassen ons ook vast niet.
Achterin de bus is het in iedere geval feest en wordt er gelachen. Jettie en Nick zijn dappere objecten voor mijn grappen en we lachen om elkaar. Goeie sfeer dus..
Onderweg gestopt bij een fruithandeltje en alle drie een verse kokosnoot leeggeslobberd..
Vroeger, in de auto, was ik altijd te laat met het zien van de roofvogels.. Nu ben ik echt de master..! Roofvogels ohne ende en heb zelfs een aap in de boom zien zitten.. Zomaar.. Onderweg.. Das toch cool. Zag geloof ik ook een toekan, maar dat durf ik dan niet met zekerheid te beweren..

Onderweg langs de kust nog even gestopt om pootje te baden.. Op de een of andere manier trekt een wit poedersuikerstrand me meer dan zwart zand.. Verwend ben ik..!
Dan verder naar Monteverde.. Serieuze tocht met een hoop bochten en gaten in de weg.. Dryforrest. Weg groen en hallo dessert.. en stif.. en hitt..
Zo wiebelig in de bus dat ik niet eens meer kon lezen.. Tis toch handig als je je boek enigszins stil kunt houden.. Problematisch wordt het wel als je erg nodig moet plassen.. Dan is dat gewiebel niet bevorderlijk..
Zo erg moest ik plassen dat ik de bus stil heb laten zetten.. Midden op de weg.. :-)
Heb achter de bus mijn broek laten zakken en tegen de bumper gehangen.. Had eigenlijk een foto van het uitzicht moeten maken, maar moest me een beetje bezig houden met de wind, straal en slippers.. Kreeg nog wel een menthol zakdoekje mee.. :-)
Was nog wel even spannend toen de bus een piepstukje achteruit reed..
'Nederlandse vrouw in Costa rica omgekomen bij een busongeval'

In Monteverde geluncht en nog even in het dorpje gewandeld.. Daarna naar de lodge. Daar met Pieter, Nick en Jettie voor onze kamer op het grasveld in de zon gaan liggen. Muziekje aan.. Beetje chips en keuvelen. Vrij snel volgden er meer..
Nu net aangekleed voor avondwandeling. In lang stemmig grijs, met deet.. Hopen dat we wat zien en te fotograferen hebben.
Daarna wat eten en morgen om 7 uur ontbijt.. Wordt elke dag een uur vroeger.. Haha. Dan de canopy tour, hanging bridges, tarzan swing en kolibrie galerij..

  • 08 Mei 2013 - 03:52

    Marlou:

    Wat een heerlijke blogs schrijf je toch meid! Ben blij dat je het zo naar je zin hebt! Zo'n single reis is toch best een goed idee, zal het onthouden.. Have fun schat en ik blijf je volgen! Dikke kus!

  • 08 Mei 2013 - 18:47

    Lien:

    Hah! Er moet toch haast een aap uit je kont springen wil jij de aandacht opeisen om de bus tot stilstaan te dwingen!

  • 09 Mei 2013 - 21:07

    Jane:

    Nederlandse vrouw mét broek op haar knieeën omgekomen bij busongeval in Costa Rica...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Guacimal

Sabine

Actief sinds 15 April 2013
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 11996

Voorgaande reizen:

09 Februari 2020 - 28 Februari 2020

We dansen de tango

14 Februari 2017 - 05 Maart 2017

Brasiiiiil... la la la la la lalala

15 April 2016 - 10 Mei 2016

Sushi & Surfing

06 Mei 2015 - 27 Mei 2015

Usa Hoezee

16 Mei 2014 - 28 Mei 2014

Arie op Safari

05 Mei 2013 - 26 Mei 2013

Alleen met een groep

Landen bezocht: