Hydrateren en flatuleren - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sabine - WaarBenJij.nu Hydrateren en flatuleren - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sabine - WaarBenJij.nu

Hydrateren en flatuleren

Blijf op de hoogte en volg Sabine

06 Mei 2013 | Costa Rica, San José



Zo, hartstikke onderweg.. Thuis braaf alle lichten uit, stekkers eruit, koelkast, vuilnisbak en brievenbus leeg.. Off we go!
Samen met vaders.. Moedertje ingestort en ziek op bed. Vast van vooraf gemis ;-)
Zondagochtend en dus rustig op de weg.. Speciaal voor mij een laagje mist op de landerijen gestrooid met een waterig zonnetje..
En wat doe je dan als eerst als je op Schiphol bent... Precies.. Omstebeurt poepen. Want je immers kwijt bent hoef je ook niet mee te nemen.. :-)
Ik moet lachen om de manier hoe mensen met hun kinderen omgaan..
Moeder;'Wat heb je gedaan?'
Kind; Euhm... (Rondkijken wie er mee luisteren)
Moeder; wat heb je nou gedaan..?
Kind; alleen geplahast... Schaam schaam.
Dat zeiden we vroeger altijd als we een hond uit de buurt hadden uitgelaten. 'Hij heeft gepoept en geplast mevrouw'
Of misschien zei ik nog wel 'gedrukt' omdat ik zo'n braverd was..
Weet niet eens of die mensen dat nou echt wilden weten.. Dat terzijde

Na het wisselen van geld, inchecken en inleveren van rugzak.. 16,8 kilo.. Een record!! Nog snel even een ontbijt gescoord.
Daarna papa vaarwel gekust en snel te taxfree in.
Volwassen als ik ben heb ik besloten om geen luchtje te kopen, maar gewoon 3 weken hetzelfde te ruiken.. Record 2.. En dan is het nog niet eens 9 uur..

Veiligheidscheck doorstaan en alles weer terug in mini handbagage rugzak gekregen..
Toch doe ik het sophisticater met een handbagagetrolley.. Veel georganiseerder, met alles een vaste plek. Nu zit ik steeds op mijn hurkjes om te frommelen.. En frommelen is stom :-)
Ik had natuurlijk al wat recherchetechnieken toegepast waardoor ik in alle anonimiteit groepsleden vast een beetje kon observeren op het vliegveld zonder dat ze mij (bij 'gebrek' aan facebook) zouden herkennen.
Hoewel... Ik droeg natuurlijk ook berg/wandelschoenen.. Daar zijn alleen outdoor types of groepsreizigers aan te herkennen..
Had ik bij de bagagedrop off al twee meisjes herkend, stonden zij voor me bij de security check..
Handig dat zij ook de reisbeschrijving uit een rugzak toverden.. Kon ik meteen bij hun aanschuiven.
Bij de gate verzamelden we uiteindelijk al met een dotje van de groep. Ze lachen vooralsnog braaf om mijn grappen.. Ik verdenk er wel een aantal van dat ze ook echt braaf zijn..
Maar Nick en ik zijn al vrienden.. Of in ieder geval kletsen we wat tijdens de vlucht. Hij is niet dik, stinkt niet en we delen gemoedelijk de armleuning.. Das al heel wat waard uiteindelijk.. Haha.. Brabantse gezelligheid en hij wil ook graag surfen.. Bedacht dat we dit misschien wel in Panama kunnen doen..
Spontaan Chasing Mavericks gekeken.. Leuke film.. Met Gerard Butler.. Favo ier. Surfmovie. Even oefenen dan nog maar. Dat wel.
Oh en Nick heeft dezelfde kleine rugzak als ik.. Dat getuigt, buiten zijn kleding (en volgens mij ook muziek) om, van smaak..

Verder is de vlucht gewoon lang.. Zitten, langzaam opblazen, stiekem flatuleren en hydrateren..
Soms, als ik op de wc zit moet ik kijken of ik per ongeluk ook poep.. Gereutel.. Whahaha. Snap nooit hoe mensen fatsoenlijk uit een vliegtuig komen. Ik heb daar bewondering voor.
Aangezien we nog een paar loners van de groep niet hebben ontdekt zijn Nick en ik samen. Grappig hoe snel je, zonder af te spreken, op elkaar wacht en samen op loopt..
Vooralsnog kan ik een groepsreis aan..

En dan ben je in Costa Rica.. En ruik het land.. Het ruikt zoetig.. Daarover later meer.. Eerst slapen.. Nee, douchen.. Ik stink

uis braaf alle lichten uit, stekkers eruit, koelkast, vuilnisbak en brievenbus leeg.. Off we go!
Samen met vaders.. Moedertje ingestort en ziek op bed. Vast van vooraf gemis ;-)
Zondagochtend en dus rustig op de weg.. Speciaal voor mij een laagje mist op de landerijen gestrooid met een waterig zonnetje..
En wat doe je dan als eerst als je op Schiphol bent... Precies.. Omstebeurt poepen. Want je immers kwijt bent hoef je ook niet mee te nemen.. :-)
Ik moet lachen om de manier hoe mensen met hun kinderen omgaan..
Moeder;'Wat heb je gedaan?'
Kind; Euhm... (Rondkijken wie er mee luisteren)
Moeder; wat heb je nou gedaan..?
Kind; alleen geplahast... Schaam schaam.
Dat zeiden we vroeger altijd als we een hond uit de buurt hadden uitgelaten. 'Hij heeft gepoept en geplast mevrouw'
Of misschien zei ik nog wel 'gedrukt' omdat ik zo'n braverd was..
Weet niet eens of die mensen dat nou echt wilden weten.. Dat terzijde

Na het wisselen van geld, inchecken en inleveren van rugzak.. 16,8 kilo.. Een record!! Nog snel even een ontbijt gescoord.
Daarna papa vaarwel gekust en snel te taxfree in.
Volwassen als ik ben heb ik besloten om geen luchtje te kopen, maar gewoon 3 weken hetzelfde te ruiken.. Record 2.. En dan is het nog niet eens 9 uur..

Veiligheidscheck doorstaan en alles weer terug in mini handbagage rugzak gekregen..
Toch doe ik het sophisticater met een handbagagetrolley.. Veel georganiseerder, met alles een vaste plek. Nu zit ik steeds op mijn hurkjes om te frommelen.. En frommelen is stom :-)
Ik had natuurlijk al wat recherchetechnieken toegepast waardoor ik in alle anonimiteit groepsleden vast een beetje kon observeren op het vliegveld zonder dat ze mij (bij 'gebrek' aan facebook) zouden herkennen.
Hoewel... Ik droeg natuurlijk ook berg/wandelschoenen.. Daar zijn alleen outdoor types of groepsreizigers aan te herkennen..
Had ik bij de bagagedrop off al twee meisjes herkend, stonden zij voor me bij de security check..
Handig dat zij ook de reisbeschrijving uit een rugzak toverden.. Kon ik meteen bij hun aanschuiven.
Bij de gate verzamelden we uiteindelijk al met een dotje van de groep. Ze lachen vooralsnog braaf om mijn grappen.. Ik verdenk er wel een aantal van dat ze ook echt braaf zijn..
Maar Nick en ik zijn al vrienden.. Of in ieder geval kletsen we wat tijdens de vlucht. Hij is niet dik, stinkt niet en we delen gemoedelijk de armleuning.. Das al heel wat waard uiteindelijk.. Haha.. Brabantse gezelligheid en hij wil ook graag surfen.. Bedacht dat we dit misschien wel in Panama kunnen doen..
Spontaan Chasing Mavericks gekeken.. Leuke film.. Met Gerard Butler.. Favo ier. Surfmovie. Even oefenen dan nog maar. Dat wel.
Oh en Nick heeft dezelfde kleine rugzak als ik.. Dat getuigt, buiten zijn kleding (en volgens mij ook muziek) om, van smaak..

Verder is de vlucht gewoon lang.. Zitten, langzaam opblazen, stiekem flatuleren en hydrateren..
Soms, als ik op de wc zit moet ik kijken of ik per ongeluk ook poep.. Gereutel.. Whahaha. Snap nooit hoe mensen fatsoenlijk uit een vliegtuig komen. Ik heb daar bewondering voor.
Aangezien we nog een paar loners van de groep niet hebben ontdekt zijn Nick en ik samen. Grappig hoe snel je, zonder af te spreken, op elkaar wacht en samen op loopt..
Vooralsnog kan ik een groepsreis aan..

En dan ben je in Costa Rica.. En ruik het land.. Het ruikt zoetig.. Daarover later meer.. Eerst slapen.. Nee, douchen.. Ik stink

  • 06 Mei 2013 - 08:15

    Julia Bisschop:

    Pracht verhaal Nicht!!!
    Veel plezier lieverd!
    Kus JJTV

  • 06 Mei 2013 - 09:03

    Amy:

    De start klinkt al veel belovend :-))
    Genietse!!!
    X

  • 06 Mei 2013 - 16:31

    Esther:

    Meid klinkt allemaal als een goed begin. Je schrijft geweldig.
    Ik kijk uit naar je volgende epistel. Geniet van je reis.
    Xx

  • 06 Mei 2013 - 18:30

    Kees:

    Wacht met smart op je volgende verhaal. Begin te denken om er een boekje van te maken. Geniet er van en zo te lezen heb je dus inderdaad al snel contact. Kon ook niet anders he.Nou wapperen met die haren en laat zien hoe een mooie Hollandse meid dat doet.

  • 06 Mei 2013 - 19:17

    Nerd:

    Klinkt al goed compaantje!! X

  • 07 Mei 2013 - 02:46

    Jane:

    Zooo, voel gewoon al dat je een paar duizend kilometers minder ver bij mij vandaan bent... Geniet!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Sabine

Actief sinds 15 April 2013
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 11987

Voorgaande reizen:

09 Februari 2020 - 28 Februari 2020

We dansen de tango

14 Februari 2017 - 05 Maart 2017

Brasiiiiil... la la la la la lalala

15 April 2016 - 10 Mei 2016

Sushi & Surfing

06 Mei 2015 - 27 Mei 2015

Usa Hoezee

16 Mei 2014 - 28 Mei 2014

Arie op Safari

05 Mei 2013 - 26 Mei 2013

Alleen met een groep

Landen bezocht: