Van pritstift tot potlood.. - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Sabine - WaarBenJij.nu Van pritstift tot potlood.. - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Sabine - WaarBenJij.nu

Van pritstift tot potlood..

Blijf op de hoogte en volg Sabine

15 Mei 2013 | Costa Rica, Fortuna

Aangedaan zijn we.. Anaal gezien dan..
Pieter begon, Sander, Jetty en ik volgden en Nick begint..Sander en Jetty zitten in de waterfase en ik verkeer nog in de potlodenfase. Dapper eet ik mini bananen, drink lauwe platte cola en Cora stopt me flesjes macrobiotische rommel toe.
Poepen vind ik niet erg.. Vegen.. Dat doet me de das om.. Met crêpe papier levert sterretje lief een oneerlijke strijd. Bij gebrek aan vaseline moet ik steeds de neiging onderdrukken om op mijn labello te gaan zitten..
Pas later ontdek ik dat de meeste van de groep vandaag zijn aangedaan.. In ieder geval iedereen die gister pizza heeft gegeten.. Maar dan zijn er ook weer twee pizza-survivors.. De herkomst lijkt dus onduidelijk..

Vandaag weer verplaatsen.. Op het gemak.. Aantal x stoppen onderweg voor sight seeing en toiletbezoek. Gegeten bij een Duitse bakker. Lekker volkorenbroodje met fatsoenlijke kaas. Dat doet een mens dan toch goed. Verwend zijn we met overjarige brokkelkaas en zuurdesembrood..

Ik vind het verplaatsen enerzijds zonde van de tijd en veelvuldig, maar aan de ander kant geniet ik er wel van. Zo'n beetje kalmerend schommelen, muziekje aan, boek lezen of turend naar het landschap dat steeds veranderd maar in de basis dezelfde eenvoud behoudt.. Groen..! Soms bergen, soms een vulkaan en soms een meer.. Soms zon en soms regen..
Dat terwijl ik even 'alleen' ben. Even niet kletsen en geen (anale) grappen maken (die nu zo gemakkelijk zijn dat ik er niet eens trots op ben)
Gewoon even niks... Met niemand

Ons nieuwe huis is weer op sjiek. Het heeft een bad met bubbels. Die wordt van mij vanavond. Spa sab.. Bubbelen, plukken, weken, douchen en smeren.. Mijn verbrande schouders van de tocht van gisteren krijgen extra aandacht. Koelen en smeren.. In de hoop dat mijn huid mij deze verbranding vergeeft en misschien vergeet. Ik deed het niet expres en mijn intenties met gesmeer met factor 30 waren goed, maar niet afdoende... Zucht

Morgen gaan we op de boot. Op zoek naar kaaimannen, apen en vogels..