Wat vooraf gaat aan een groepsreis... - Reisverslag uit Zwijndrecht, Nederland van Sabine - WaarBenJij.nu Wat vooraf gaat aan een groepsreis... - Reisverslag uit Zwijndrecht, Nederland van Sabine - WaarBenJij.nu

Wat vooraf gaat aan een groepsreis...

Blijf op de hoogte en volg Sabine

16 April 2013 | Nederland, Zwijndrecht

Zo, veilig vanuit mijn stoel een eerste blog. Nog thuis...
Het is me een soort van opgedragen om een reisverslag bij te houden en aangezien ik thuis verzekerd ben van wifi begin ik maar vast. Kun je uiteindelijk ook nooit het verwijt krijgen dat je niets hebt bijgehouden.. :-)

Goed het proces van een groepsreis.. In het kader van het stellen van een daad van zelfredzaamheid wilde ik weg. Naar Costa Rica. Omdat ik in mijn hoofd zo'n prachtig beeld heb gevormd van CR en het in Zuid-Amerika ligt.
Zuid Amerika, dat ik associeer met passie, romantiek en dampende vuige danstenten.
Dus CR it is..
Eerst natuurlijk naarstig geprobeerd om iemand (ok, meerdere iemanden) zo gek te krijgen om samen met mij mijn daad van zelfredzaamheid te stellen. Tuurlijk is dat vals spelen, maar vals spelen in ook spelen.
En met meer dan alleen ik ben in de basis een leuker mensch.

Maar goed, iemanden konden om uiteeinlopende redenen niet in mei naar CR, P en N. En mei had ik gekozen. Om verder uitstellen te voorkomen. Voorkomen dat ik in hoogseizoen of hartje regenseizoen zou belanden, maar ook voor de verdeling van hippe dingen die de rest van het jaar ook nog op me wachten. Dus ook... voorkomen dat ik alle pret aan het einde van het jaar heb.
Eerste twijfel overwonnen... Maar, ik zou mezelf niet zijn als er niet nog over 1000 dingen meer te twijfelen is.
Doe ik het wel zo goed in een groep? Zullen er wel leuke mensen bij zitten. Als je leuk genoeg bent ga je toch niet met een groepsreis. Zou 3 weken te lang zijn? of te kort? Zie ik dan wel genoeg van het land. Is er wel genoeg ruimte naast het programma. Is het programma wel handig.. qua indeling, qua verplaatsing. Wat is duurder, wat is goedkoper? Kies ik voor Fox, djoser, shoestring, sawadee of koning aap?
Als ik nou toch uitstel en mét iemand zelf georganiseerd ga..
Kortom.. Wikken en wegen in het kwadraat.
Maar dan uiteindelijk toch gekozen.. Shoestring, 3 weken met vertrek op 5 mei... Bevrijdingsdag.. Hoe symbolisch!
Snel verlof aanvragen en boeken.

Dan uiteraard, zijn er nog vele dingen te doen. Nieuw paspoort aanvragen, inentingen regelen, hip voorstelstukje op de site zetten (als het niet hip is ben je bij voorbaat verloren)
Inentingen gaat tegenwoordig haast net zo als een pakketje bestellen bij de Wehkamp. Je bestelt gewoon een dokter. Kon nergens vinden waar ik kon aankruisen dat ik een mcsteamy wilde, maar.. toch een dokter.
Het bleek een iets te zware japanner.. of koreaan. Een van de twee was het zeker. Dr Lee. Genadeloos was hij.
"Inentinkje hiel, twee daal, lekkel blijven bewegen met de almen en tot ziens mevlouw. Goede leis. En niet gebeten worden door een labies besmette hond of iets. Mochten el klinische verschijnselen optleden dan gaat u dood. Kunnen we niets meel aan doen. Fijne avond."
Dag Dr. Lee.

Dan kan ik nog eeuwig uitwijden over de zoektocht naar een hippe afritsbroek. Een combinatie van die twee is onvindbaar.. maar daarvoor is de tijd te kort. En de stemming te frivool.

Nu maak ik nog oneindig veel lijstjes.. opdat mijn hoofd niet volloopt. En omdat het zo fijn is om iets van je lijstje af te strepen. Zo fijn dat je er altijd iets op zet wat je al gedaan hebt. Alleen voor het gevoel. Wel verborgen in het midden van het lijstje. Dat breekt zo lekker en anders valt het op.

In het kader van; wat wil ik, wat kan ik en wat is handig... Toch ook nog maar besloten om een nieuwe camera te kopen. Prachtig doel voor de erfenis van besje Bisschop en handiger dan een tas vol digitale spiegelraflexcamera+spullen mee slepen. Ben immers toch geen topfotograaf die het beste uit die camera zou kunnen halen.
En deze sumsung nx1000 (google hem gerust) is prachtig. Vrouwelijk wit en vederlicht. Hiermee ben ik selfsupporting.. en dat is goed!
Wel nog even snel de gratis workshop verzilveren. Weer een avond gepland!.
Dan nu nog twee weekenden werken en koninginnedag vieren. In mijn hoofd heb ik dus niet veel tijd meer. Vannacht droomde ik over het inpakken van de rugzak.
Doe ik altijd al lang over mijn koffer.. maar zit daar nog wel enige lijn in.
Toch maar vast een lijstje maken met kleren die ik mee wil/moet/kan. In setjes.. en laagjes.. en kleuren
Horloges en slippers moeten dan ondergeschikt zijn... Hoewel ik net even heb gegoogled of ik nog een legergroen horloge kon vinden.
Zou perfect staan bij de legergroene surrogaat broek, legergroene pet die ik van nerd heb geleend. Heb ook nog wel legergroene havaianas..
Mmmh, eigenlijk had ik toch het thema grijs in mijn hoofd..
Wikken en wegen dan nog maar even...

:-)

  • 23 April 2013 - 21:42

    Marlou:

    Supertof Sabine, ik ga je zeker volgen! Hoop dat je het heel erg naar je zin gaat hebben!
    Dikke kus!

  • 23 April 2013 - 21:45

    Nerd:

    Fantástisch blog, nu al. Jij gaat shinen in CR, in legergroen of muizengrijs. U zult een meer dan plezante tijd hebben en zult verlicht terug komen. Geniet met volle teugen!! Joe is mie frend. X

  • 24 April 2013 - 08:51

    Sis-in-law:

    Who does good, will meet good ;-)

    You go girl!

  • 24 April 2013 - 09:47

    Sisi:

    Top verslag, toch de grappige Sabine gevonden! Geniet ervan alleen is top jezelfredzaamheid nog veel beter!! kussen op je kop

  • 24 April 2013 - 16:21

    Jane:

    Als een van die iemanden.... voel ik mij totaal niet schuldig... Break free, en ga een geweldige tijd tegemoet in CR met je nieuwe mensjes... Daar zit er vast wel een tussen waar je het drie weken mee uit gaat houden. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwijndrecht

Sabine

Actief sinds 15 April 2013
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 11988

Voorgaande reizen:

09 Februari 2020 - 28 Februari 2020

We dansen de tango

14 Februari 2017 - 05 Maart 2017

Brasiiiiil... la la la la la lalala

15 April 2016 - 10 Mei 2016

Sushi & Surfing

06 Mei 2015 - 27 Mei 2015

Usa Hoezee

16 Mei 2014 - 28 Mei 2014

Arie op Safari

05 Mei 2013 - 26 Mei 2013

Alleen met een groep

Landen bezocht: