sanfran - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sabine - WaarBenJij.nu sanfran - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sabine - WaarBenJij.nu

sanfran

Blijf op de hoogte en volg Sabine

07 Mei 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

De NS zou gelukkig niet de NS zijn als mijn trein niet rijdt... sjeezus.. die ene keer per jaar dat ik met de trein naar schiphol moet.. (:-)) heb ik eigenlijk altijd vertraging.. krijg er een sik van..
Twijfel wordt gestraft. Ik overwoog om bij jetty te blijven slapen en ons door haar moedertje lief te laten chaufferen. Zoals het een ware globetrotter betaamd.. ahum.. maar ik bleef thuis. Zucht. Iets met wrange vruchten.
Nu droogt mijn zweet, van het voorttrekken der koffer, aan de ijzige wind op een tochtig station. Wat is vakantie toch genieten..
Kijk.. dan volg je op de NS-app je reis en dan krijg je 2 minuten voordat je trein moet vertrekken een melding 'er is een probleem met uw reis. Dit reisadvies komt te vervallen' Ja du-uh paardenpenis... IK STA ER ZELF OOK. Zeg dat dan een tijdje eerder.. als ik nog thuis ben. Dat ik dan nog de tijd heb om even lekker te kakken.. maar nee..

Schiphol ook nog eens stikdruk.. heb nog nooit in zo'n lange rij gestaan..
Met al m'n devices 23 kilo precies... tot op de gram
Vliegen is stom de steward was lief.
Na drie uur ben ik heel dat vliegen al meer dan zat. Helemaal als m'n klm movies and more app mij films heeft belooft die er niet zijn.
Maar goed.. ik ben dan weer nog nooit zo verwend door een steward.
Extra ijs, extra pizza, chips, een klm-pen (?) En een hartjesbonbon.. op een servetje.. voor als ik in Amerika niet de liefde van m'n leven vind. Toch aardig. Ook gênant. Het was net zo'n poes die van alles mee naar huis sleept.. dan weer een muis.. dan weer een kikker, die je dan dood en uit elkaar voor de deur aantreft. Euhm.. zeggen ze.. mijn poes brengt me niet veel op het moment. Ja, stof.. :-)

Ik was achteraf misschien toch niet zo Doutzen Kroes. Heb nu m'n eigen boterhammen en Hüttenkäse gegeten.. en alles wat mij voorgeschoteld werd. Kak.. #fail. Volgende keer nog maar eens proberen.
10,5 uur later landen we dan in SF. Nog een eeuw in de rij voor een interview met meneer welkom in Amerika, hoe vaak ben u hier geweest, hoe lang blijft u, hoeveel geld heeft u bij u, heeft u nog voedsel bij u, wat voor werk doet u, heeft u nog goodies bij u om hier te verkopen..
Goodies... ik vertel die man toch net dat ik bij de politie werk. Wat moet ik voor merchendise verkopen..? Handboeien.?
Paar foto's en een keurige nieuwe frisse stempel in m'n paspoort later ben ik binnen.
Even de auto ophalen dan maar. Je ziet toch meteen dat we aan alle kanten gecheckt worden op intelligentie niveau. Kennelijk komen we niet best uit deze beoordeling want we kunnen uiteraard voor een prikkie en andere waggie scoren.
Vakkundig slaan we alle adviezen in de wind en geven we aan dat we gewoon bij onze keus van een Toyota Rav 4 blijven. Dank u wel..
Bij de pick-up is het dan een beetje dralen en even wachten mevrouw 'ze' komen zo een paar auto's naar boven brengen.. nou ja weet u wat mevrouw.. ik wil u niet langer laten wachten. Neemt u deze gratis upgrade naar een dodge Journey maar. Dank u meneer.. en have a nice one...!
Dan is het zaak om stoer te blijven kijken en niet over de motorkap te glijden van pret.
Cruisen in je dikke zwarte bak door SF naar het hotel, waar we 1e rang op de invalidenplaats mogen staan. Nee, vooralsnog klaag ik niet.. of nou ja, weinig. 2 koffers de trap op sjouwen naar de 2e verdieping is niet iets dat me echt past..
Laten we nu in GODSNAAM even douchen en een kleine rustpauze inlassen. Gaan we zo wel de stad in.... !




  • 08 Mei 2015 - 17:03

    Eemster:

    Oehhh Nice, een vette waggie!! Ik wil een fotoooo!!!!
    SF is vet he?! Xje

  • 09 Mei 2015 - 11:58

    Kees:

    Ah weer genoten van je verslag. Heerlijk die zelfspot en zo herkenbaar dit alles. het loopt nooit zoals het zou moeten. Gelukkig verstaat zo een steward dan wel weer zijn vak. Hij weet wat je op dat moment weer fff nodig hebt. Ik hoop wel dat je in zo een grote bak van een auto bij de pedalen kan . Have run.x

  • 10 Mei 2015 - 09:04

    Marlou:

    Oo Sab ik heb weer zo hard gelachen om je verhaal! Het leven van een reiziger gaat niet echt over rozen dus he.. En tóch blijf ik kei jaloers op je met al die prachtige reizen die je maakt! En ergens ben ik ook een beetje 'bang' dat je daar echt de liefde van je keven tegen gaat komt en daar blijft... Beloof me dat je dan wel een dikke afscheidsparty komt geven hier ;-)
    Have fun ladies, kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Sabine

Actief sinds 15 April 2013
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 11980

Voorgaande reizen:

09 Februari 2020 - 28 Februari 2020

We dansen de tango

14 Februari 2017 - 05 Maart 2017

Brasiiiiil... la la la la la lalala

15 April 2016 - 10 Mei 2016

Sushi & Surfing

06 Mei 2015 - 27 Mei 2015

Usa Hoezee

16 Mei 2014 - 28 Mei 2014

Arie op Safari

05 Mei 2013 - 26 Mei 2013

Alleen met een groep

Landen bezocht: