Einde - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Sabine - WaarBenJij.nu Einde - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Sabine - WaarBenJij.nu

Einde

Blijf op de hoogte en volg Sabine

24 Februari 2020 | Argentinië, Ushuaia

Ik stop ermee.. ik ben geen spannende verhalenverteller meer. Ik ben bang dat ik een saaie mevrouw geworden ben. Zo één die denkt. Ik zeg het wel niet, wat kan het hun schelen. En ik ben bang dat ik zo'n mevrouw (geworden) ben die geen leuke stukjes schrijft, maar een soort geografisch dagboek. En toen waren we hier, toen gingen we daarheen en deden we dat. Van die verhalen die ik lees als ik (in het geval van voorbereiding) lees als ik op een bestemming Google.
Dus ik stop ermee. Volgens mij is er toch maar een enkeling die het leest (waarbenjij.nu houdt het bij en houdt het al een poos op 10.019... Dat is van alle jaren hè... moet overigens wel betekenen dat mensen die mij helemaal niet kennen ook van mijn proza hebben 'genoten'. Die dachten ook vast :"ik ben op zoek naar info over een bestemming. Wat heb ik aan deze shit." En dat begrijp ik.)

Alleen dan even een opsomming van feiten (het saaie verhaal):
-Van el calafate weer het vliegtuig in. Naar ushuaia (niet op ibiza). De meest zuidelijke stad van de wereld. Wind, regen en kou. Behalve op de dag dat we een boottocht over het beagle kanaal maakten.
-Op de boot vrienden gemaakt met Vlaamse Ivan. Die had veel camera's. Wij gaven hem ons mailadres en hij gaf die van hem. Wij mailden een smelfie van ons 3 en nu wachten we op foto's van hem.
- Ivan vind dat we Antarctica nog niet moeten doen. Dan hebben we al heel jong zo iets moois gezien. (Heel jong was lief. Niet zijn letterlijke woorden, maar wel de strekking) en wat blijft er dan nog over (wederom strekking)
- we ontmoette Aku.. Of nee Uka. Werkt in de haven en komt officieel van paaseiland.
- vond ons uiteraard linda.. En geloofde ook dat we allebei zo heetten. En dat we bij de bank werken.
- we zijn niet naar zijn feestje gegaan. Kwamen hem de volgende dag weer tegen en toen wel even de auto ingestapt omdat hij water moest halen op de gletsjer. Prima uitje voor ons want voor het mooi waren we een dag te lang in ushuaia.
- Paasei liet ook even zijn huis zien. 800°c binnen en allemaal foto's met al zijn vakantieliefjes. De V en ik heeft ineens al 12 jaar verkering...
- Boottocht langs zeeleeuwen en rotsaalscholvers (we dachten eerst pinguïns. Iedereen op mn insta denkt dat denk ik ook. Ik heb niets gedaan om iemand uit die droom te helpen)
- vlucht van ushuaia naar Trelew.
Auto gehuurd en daarmee naar Puerto Madryn. Dat is een badplaats en eind van de middag voor het eerst de winterjas in de kast en twee uurtjes op het strand.
- volgende dag met 30 graden 12 uur in de auto gezeten naar peninsula valdez. Groot schiereiland met pinguïns en we hopen orka's te zien.
- geen orka's gezien.
- wel toch ineens een pinguïntour. Waren met zn 2en dus privé tour. En juffie gids vond ons lief en nam ons wat verder mee dan gebruikelijk en zaten dus op een afstand van een meter of 5 van een kolonie van 700.000 pinguïns.
- niet op afstand van 5 meter van allemaal hè.. Dat kan niet.
- pinguïns hebben de eerste 5 jaar een leuk gemakkelijk leven en daarna begint de ellende.
- dus zaten ze op het strand te genieten van wat ze wel hadden.
- volgende dag besloten om toch weer terug te gaan naar punte norte op peninsula om nog een orka poging te wagen.
- weer 2,5uur enkele reis in de auto.
- weet je zeker dat je verder wilt? (we moeten betalen) want het weer is heel slecht vandaag en dus de wegen ook.
- we dachten de tekenen van het universum te hebben begrepen dat we moesten gaan. (Konijnenpootjes op de weg..die brengen geluk. Zaten in sommige gevallen nog wel een een dood konijn, ruitenwisser die spontaan 1x heen en weer ging toen we ons afvroegen of gelijk de dag erna weer zo'n lange dag in de auto moesten zitten, de V zag GO in een wolk. En zij is Guus geluk dus we moeten wel.
- 2,5 uur in de regen en wind (toch weer winterjas aan, wel onder een afdak) zitten wachten.
- geen orka's gezien
- weggestuurd omdat de wegen te slecht werden van de regen.
- nu in de auto laatste blog te maken terwijl de V driftend en slippend rijdt.
- wegen zijn dus idd slecht
- maar gisteren ook en driftte we ook. En hebben we stoflongen opgelopen.
- we hebben de meeste landdieren die er huizen wel gezien. Turkse gieren, guanaco's, mara's, gordeldieren, div vogels
- we hoeven morgen niet meer naar punta tombo om pinguïns te kijken. Dus een dag vrij
- het wordt 15 graden (hier wilden we eindigen om nog een paar dagen in de zon te zitten......), maar misschien wel wat zon
- dus hopen we in de strandtent voor de deur achter glas te kunnen zitten en toch nog een beetje strandgevoel te hebben
- overmorgen terug naar Buenos Aires
- nog even dat graf van Evita aantikken
- dan weer naar huis
- zaterdag 1e wedstrijd ijshockey.
- oh ja.. ook opgegeven voor ijshockeyacademie. 12 weken in de zomer ijshockey en schaatsles..
- Amen. Doei. Uit.

• 24 Februari 2020 - 20:49

Alexandria Van Heijningen:

Hier zeker meegelezen. Meerdere malen zelfs dus wellicht klopt de telling niet ;-). Mooie reis, veel gezien en gedaan. Een goede foto en je bent er geweest en dat is zeker gelukt. Plezier nog

• 24 Februari 2020 - 21:25

(Stomme orka,s)

• 25 Februari 2020 - 14:22

Jannet:

Jammer dat jij stopt, ben ik.jou eindelijk aan het volgen

• 26 Februari 2020 - 21:34

Kees:

Als trouwe fan lees ik alles.Geen Orka,s, maar wel een machtig leger aan pinguïns gezien eindelijk hoera. Hoop je weer snel heel terug te zien. Xx