The day after - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Sabine - WaarBenJij.nu The day after - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Sabine - WaarBenJij.nu

The day after

Blijf op de hoogte en volg Sabine

11 Mei 2015 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Nog even hoor mensen.... Na Nelly zijn we naar ons huis van de dag gegaan en ik heb daar wederom heerlijk geslapen. Jetty mocht nu bij mij in bed en de schat heeft dus ook eindelijk lekker geslapen.
Misschien moet ik terug naar Cuba.. Naar m'n eigen Nelly. Met z'n fonkelende oorbellen en dan levensgrote kruis om z'n nek.. knapperd. Is niet eens heel erg neger. Meer latino. Dat is misschien net iets veiliger.. subjectieve veiligheid is ook veiligheid.
Hij houdt immers nog steeds van me :-)

Na een sugarrush ontbijt snel naar de Walmart voor roadtrip goodies. Twee prachtige koelboxen gescoord samen met wat voedsel. Ik had gehoopt dat ik de mason Ball jar hemel terecht zou komen, maar dat viel dan weer behoorlijk tegen. Maar ja.. san José is misschien niet zo mason ballig... Hier doen ze voornamelijk aan kerr.. en dat klinkt Duits... yak. Misschien later, als ik niets anders kan vinden.
Op de parkeerplaats eerst een zak ijs staan mishandelen om het passend te krijgen in de koelboxen en vervolgens snel op pad. We willen een stuk over de highway 1 langs de kust. Compleet onhandig omdat we naar yosemite willen, wat ten oosten ligt van..Nou na. . Precies San José... mar omdat we geen rondje rijden zullen we ergens tijd in moeten leveren. Vandaag dus.. en morgen en overmorgen de vermoedelijke nasleep. Niets aan te doen dan maar.. om tot aan Monterey langs de kust te rijden slaat ook nergens op. Dat is te kort. Dan hadden we net zo goed thuis kunnen blijven.
In Monterey rijden we de 17mile drive. Een stukje afgezet park met natuur, kustwegen en veel golfbanen. Iedereen in bezig deze zaterdag.. wandelen, fietsen, filosofisch over de oceaan turen, en golfen dus. Leuk stukje, maar niet noodzakelijk.
Verder zien we onderweg mooie landschappen. Bergwegen, langs de kust, bomen, vervellende zeeolifanten, weidse vlaktes, zon, wind, wolken.. van alles.. Uiteindelijk eindigen we in San Luis Obispo. Helemaal niet handig... We hadden nog geen accomodatie geregeld (het klonk zo vreselijk laid back toen ik onderweg met een motorrijder sprak.. Hij vroeg me waar we naartoe gingen.. well, not sure yet.. Ah, Just cruising? Nice. Yep Just cruising)
Heb ik dus een hekel aan.. zoeken naar Internet om iets te zoeken. Precies als je honger hebt.. en de lol er eigenlijk net af is. Maar goed, alles komt altijd goed, dus ook nu. We vinden wifi naast de abercrombie & fitch (wereldstad dat San Luis Obispo, maar geen tijd om even te shoppen. Dat is rampzalig)
Hotel dicht in de buurt gevonden. Inchecken, roadtrip pak uit, fatsoenlijk broekje aan en op pad om te eten. Zit je dan uiteindelijk in de woodstock pizza hel. Iedere stap die gezet wordt, door wie dan ook dreunt regelrecht je evenwichtsorgaan binnen door een moeizame vloer. Het is er een kakofonie van hard pratende Amerikanen , muziek, pizzabakgeluiden. Geen tijd om te bedenken wat voor pizza je wil omdat er een rij achter je staat, maar niemand voor je waardoor je wat bedenktijd creëert en je dus plots aan een bbq pizza zit.. Had IK dat gekozen... huh..?
We hadden het liefst ons pizzaatje in laten pakken om rustig in de auto te zitten eten. Ik ben alleen bang dat het laten inpakken langer duurt dan snel eten. Waar ik mezelf toch al op had betrapt. Dus...even proppen en wegwezen. Naar huis. Daar moeten we dan echt even keuzes maken en plannen maken. Aangezien ik geen afstand kan doen van een bezoek aan yosemite moeten we morgen weer een paar uur terug rijden, slapen in een tent in yosemite zelf, maandagmiddag weer terug, slapen in Bakersfield en dan dinsdag via sequoia, door Death Valley naar Vegas.. en dan even zuchten. We zoeken meteen slaapplaatsen. Boeken en klaar. In vegas blijven we 3 nachten. Kan ik ein-de-lijk shoppen... en even in de zon zitten.. en m'n koffer een poosje in de hoek leggen en dan natuurlijk meteen even een hoofdprijs uit een machine trekken. Ik heb geen geluk in de liefde, dus ergens moet het me een keer meezitten zou je denken. Jaja... ik weet nog dat akkefietje met m'n telefoon..

We hebben wel een beetje last van wisselende ETA's. Als we een route via Google maps zoeken is deze bijvoorbeeld 3,5 uur.. Onze domdom maakt er dan 6,5 uur van. Kun je dus voor geen meter van op aan en we moeten nog uitvinden van welk devices we echt op aan kunnen. Daar hebben we vandaag dan de 'tijd' voor.

Ik heb mezelf vandaag voor het gemak maar een keer gebombardeerd tot bijrijder.. Ook wel even lekker. Voetjes omhoog.. eindelijk rustig de tijd om een blog te schrijven. Beetje mijmerend naar buiten turen , DJ spelen (ik zal Jetty de ware kunst van bachata eens bijbrengen :-)) door de auto klimmen, eten en drinken verzorgen en om me heen kijken, misschien lees ik wel wat.. of slaap ik even... Rust. Ik heb vakantie..!!!

  • 11 Mei 2015 - 17:58

    Alexandria:

    Hi bien, leuk verhaal weer. Zo reizen we toch een beetje mee. Herkenbare been there, done that momenten. Mis alleen de plaatjes, maar zag dat we daarvoor op Instagram moeten zijn. Plezier!

  • 12 Mei 2015 - 16:01

    Kees:

    Hallo Sabine. Heerlijk verhalen weer. Misschien is een ant slip doekje toch wel wat voor jou . Kun je heerlijk op je kruk blijven zitten zonder dat je weg glijd als Nelly weer in de buurt is. Hoop dat je in Vegas een prachtige prijs wint , mannelijk dan wel in geldelijke munten. Het is inmiddels hier toch ook al warm rokjes weer aan het worden, dus ga lekker op het terras genieten. Have fun.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Yosemite Valley

Sabine

Actief sinds 15 April 2013
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 11887

Voorgaande reizen:

09 Februari 2020 - 28 Februari 2020

We dansen de tango

14 Februari 2017 - 05 Maart 2017

Brasiiiiil... la la la la la lalala

15 April 2016 - 10 Mei 2016

Sushi & Surfing

06 Mei 2015 - 27 Mei 2015

Usa Hoezee

16 Mei 2014 - 28 Mei 2014

Arie op Safari

05 Mei 2013 - 26 Mei 2013

Alleen met een groep

Landen bezocht: