Here we go again - Reisverslag uit Zwijndrecht, Nederland van Sabine - WaarBenJij.nu Here we go again - Reisverslag uit Zwijndrecht, Nederland van Sabine - WaarBenJij.nu

Here we go again

Blijf op de hoogte en volg Sabine

13 Februari 2017 | Nederland, Zwijndrecht

Er staat weer een reis op het programma.. op zich niets nieuws.. maar nu ga ik met inspecteur de Vreeze. Op zich ook niets nieuws.. maar wel een digitaal reisverslag daarvan. Onze gezamenlijk vorige reis naar Cuba moest middels ouderwets handwerk aan het papier toevertrouwd worden. Heb daar zojuist even in gebladerd. Eeuwig zonde dat die verhalen hier niet tussen staan. Iets met een Duitse piemel en een Cubaanse convict. Daar werd m'n puberale liefde voor Nelly weer aangewakkerd omdat Cubaanse convict, omgedoopt tot guillermo (officieel Yorman, maar dat maakt converseren ontzettend verwarrend als iemand aan je vraag: where is Yorman.... "my man...? I don't have a man".. Yes Yes.. Yorman.. Nou goed.. je snapt m'n punt. Dat kan eindeloos doorgaan) liedjes van Nelly mee probeerde te zingen met zijn telefoon. Ach... Trinidad.. We hadden het leuk. Misschien was het zelfs nog wel een polyfone ringtone. Zo was Cuba

Maar nu dus Brazilië... ik zet in op een hockey stoere reis... inspecteur de V is natuurijk al heel hockey.. Onze accomodaties zijn van het hogere segment.. alle transfers en eventuele tours zijn al geregeld, het reisschema is klaar en uitgeprint. Het enige dat het stoer maakt is dat ik minstens 1 beroving incalculeer.
Wat het minder stoer maakt is dat ik geen horloge heb om op te offeren en ik wil niet dat ze m'n sneakers van m'n voeten stelen en over een camera of telefoon hoef ik feitelijk niets te zeggen... ik wil ze tegemoet komen met een bundeltje overvalgeld in m'n zak (de rest zal er warmpjes bij zitten in m'n bh portemonnee.. in het onfortuinlijke geval dat ik veelvuldig met een bh áán loop... ;-) (gekkigheid natuurlijk he jongens)) en misschien moet ik een overvaltelefoon mee nemen...
Die eeuwige overwegingen maken een koffer inpakken tot een eenzaam traject.
Ik zal ook maar meteen maar even het hele condoomverhaal afwerken. Klaar is klaar.
Voor m'n camera heb ik twee condooms tegen de regen. De ene voor de Braziliaanse watervallenkant de ander voor de Argentijnse watervallenkant. Voor ons heb ik watervallencondooms. Hoewel het grootste gedeelte van de mensheid dit poncho's noemt. Anticonceptiecondooms heb ik dan weer niet. Maar zojuist is mij gebleken dat inspecteur de V daarvoor heeft gezorgd in de vorm van witte katoenen weggooi zeemanonderbroeken. Weet zeker dat die beter werken dan die Durex featherlite die om een of andere duistere reden over de datum zijn geraakt. Sneu....

In het kort is het plan om een paar dagen in het amazonegebied te verblijven. Met deet, malariapillen, dora de explorer outfit en lekke zwarte halfhoge regenlaarsjes. Dit koste me ook minstens een dag overwegen. Ik wilde niet die degelijke loodzware wandelschoenen meezeulen voor slechtste eerste 4 dagen. Wandelschoenen worden namelijk vast niet gewaardeerd met carnaval. Maar slippers kan natuurlijk ook niet in de jungle.. en ik was niet in het blinde bezit van een paar op te offeren sneakers die én hoog, én stevig, lekker lopen, en niet felroze zijn. Ik overwoog nog even m'n oude magnums die ik ooit op m'n werk droeg. Even proefgepast maar dan hadden ze me vermoedelijk bij de grens al aangehouden in de angst dat ik me bij de farc aan zou sluiten. En dan had ik er nog niet eens een korte broek bij aan. Niet stylish verantwoord dus.
Dus.. halfhoge regenlaarsjes. We zitten denk ik namelijk voornamelijk in een boot.. ik kan er heus een wandelingetje op maken, ze passen onder een korte hose en de bloedzuigers kunnen er tenminste lekker in. Ik zie alleen maar voordelen. In gekste geval kan ik ze met de onderbroeken van de V weggooien. Zucht. Het gekste geval dan... Ik ben al aan ze gehecht. Kan er van de zomer lekker mee onder m'n tuinbroek ultra hip mee werken op de volkstuin van m'n moes.

M'n koffer staat aardig klaar.. Uiteraard te zwaar.. some things will never change... m'n handbagage puilt uit. Moest namelijk echt m'n camera meenemen. Kan in dit geval niet vertrouwen op Jetty. Die neemt altijd haar camera mee en kan ook nog eens foto's nemen. De V niet. Dit is in staat om slechts de helft van Christus de verlosser te fotograferen. En dan is het nog maar de vraag of de helft die er dan wel op staat scherp is. Kortom. This one is on me. Zij heeft dan weer een frisse injectienaald bij zich.. (I know.. ik was ook verbaasd) en kussenslopen.. juffie smetvrees.. Ik heb haar nog niet durven vertellen dat ik een rugzak mee heb.. dat wordt nog lachen.. als je bij mijn moeder begint over Hitler of mensen die homofilie nog als ziekte beschouwen gaat ze grommen. De V heeft dat bij rugzakken... Yaiks..

Besef me nu dat ik 2 alinea's geleden begon met 'in het kort is het plan'... haha.. nu al de mist in.
Goed.. Na de amazone doen we een rondje watervallen. Daarna hoerensloeren in Paraty.. carnaval in Rio en nog een paar dagen surfen in Buzios. Ik dan. De V Let op het strand op de spullen. Als dit allemaal lukt wordt een succes.
Joe...

Oh ja... met valentijnsdag ben ik er niet...

  • 14 Februari 2017 - 13:56

    Kees:

    Ik had uiteraard gezien dat je al een verslag had gemaakt. Ik wilde echter even wachten tot koffietijd vandaag. Ik ben er dus echt weer fff voor gaan zitten. Ik heb de hele nacht op mijn lip zitten bijten, tot het eindelijk koffietijd was. En ja hoor met die grote mok in mijn handen, heb ik de eerste alinea al zitten lezen en schot direct al weer in de lach. Je bent een schrijfster uit duizenden en ik heb er al weer heerlijk van genoten hoor. Voorzichtig daar en geniet er van.

  • 17 Februari 2017 - 13:13

    Smaps:

    Hoi meissie(s),

    De kop is er weer af. Reisschema en transferbalans netjes ingeleverd bij de thuisblijvers,!!
    Alle spullen die mee moeten, zitten inmiddels in de koffers.
    Een zekere uitweiding naar de kinslaapmatten wordt momenteel node gemist. De verwachtingen voor de volgende up-date zijn dan ook hoog gespannen. En ja, we zien graag bewijs op de foto!! Wellicht zien we dan ook verbaasde gezichten van mede reizigers.
    Veel plezier daar !!!! Smaps


  • 21 Februari 2017 - 11:30

    Stammeister:

    Zit met plezier je avonturen te lezen sabi. Ben stinkend jaloers maar ik geniet wel zo van je avonturen. Mocht er in dat oerwoud een sigaar uit de boom vallen, blowen we die na je vakantie gezellig op...

    ps. Heb de dode valentijnsroos maar weer uit je kastje gevist en dat verhaal met die over de datum condooms geloofd natuurlijk helemaal niemand he

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwijndrecht

Sabine

Actief sinds 15 April 2013
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 11890

Voorgaande reizen:

09 Februari 2020 - 28 Februari 2020

We dansen de tango

14 Februari 2017 - 05 Maart 2017

Brasiiiiil... la la la la la lalala

15 April 2016 - 10 Mei 2016

Sushi & Surfing

06 Mei 2015 - 27 Mei 2015

Usa Hoezee

16 Mei 2014 - 28 Mei 2014

Arie op Safari

05 Mei 2013 - 26 Mei 2013

Alleen met een groep

Landen bezocht: